13 Kasım 2012 Salı

Blogumda yayınlayacağım ilk lezzetim; Soğan ve Domates soslu Makarna

Makarna yaparken hep ilk yapışım gelir aklıma. Annemin " hadi bi makarna haşla da yiyelim" demesi üzerine direk soğuk suyun içine attığım makarnalar :) Öylece soğuk su dolu tencereye atıp içeri gelip televizyon izlemeye devam etmiştim.
Annem - Git bak bakayım su kaynadıysa at makarnaları
Ben- Suyu kaynatacakmıydık ? 
O an annem o kadar sinirlenmişti ki mutfakla aramdaki şiddetli geçimsizliğe, hiç unutmuyorum. Bir daha da zaten uzun süre mutfağa girmedim  :) Canım Annem..

Tabi şimdi annem yanımda değil ve yalnız yaşıyorum.Eve geldiğimde buram buram kokan yemekleri yok.. Haliyle iş başa düşüyo. Bugün de acıktım ve pratik ve lezzetli bişeyler tatmak için girdim mutfağa. Sonrasında ne mi oldu ? Tarifi okuyup görelim.



SOĞAN VE DOMATES SOSLU MAKARNA

Malzemeler: 
  • Yarım paket spagetti makarna 
  • Bir tutam tuz 
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1,5 yemek kaşığı tereyağı
Sos için;
  • 2-3 adet domates
  • 1 küçük boy soğan
  • Sıvıyağ
  • 4-5 yemek kaşığı su
  • Kekik
  • Nane
  • Pul biber
  • Tuz
Yapılışı:
  • Makarna suyu KAYNATILIR :). Kaynadıktan sonra bir tutam tuz ve sıvıyağ ve sonrasında makarnalar eklenir.
  • Makarnalar haşlanırken soğanlar minik minik doğranıp tavaya alınır.
  • Domatesler rendelenir ve soğanlar pembeleşince üzerine eklenir.
  • 4-5 yemek kaşığı su eklenerek pişirilir. Suyunu çekip sos haline geldiğinde baharatlar eklenir, karıştırılır  
  • Haşlanmış olan makarnalar süzülür, tencereye 1,5 yemek kaşığı Tereyağı ilave edilir( ben makarnaya ayrı bir lezzet verdiğini düşündüğüm için koydum) süzülen makarnalar eriyen tereyağının üzerine dökülüp biraz karıştırılıp ocaktan alınır.
  • Tabağa konulur üzerine yaptığımız Domates ve soğanlı miss gibi kokan sosu dökülür.

Not: Ben bunu 2 kişilik yaptım. Siz malzemeleri kişi sayınıza göre ayarlayabilirsiniz.

Afiyet Olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder